Wednesday, March 16, 2011

Monolog 8' Dreams That will Come True part 1

assalamualaikum dreamer...

setiap orang mesti de impian right?? what is mine erk??? hmmm....(mule la timbul awan kat atas otak kanan 2,hahaha...)

1st : Nikon D90tengok je da terbako ati ni, ni la DSLR impian aku. aku knl DSLR ni 2tahun lepas. sejak nampak senior aku gune. b4 ni pun penah gak nampak camera camni tapi hmm...cam npk xnpk je. tapi sejak tengok senior2 aku gune rase wow! nak 1 gak,hahaha...lame2 mkin rmai lak minat ngan dunia fotografi ni. tapi setakat ni ade g la yg saggup rembat D90 ni. sebab harge die bleh tahan woo... nape Nikon D90??? Nikon D90 adalah kamera DSLR favourite peminat2 nikon kerana fungsi dalamannya melengkapkan kreativiti2 serta keinginan seseorang fotografer 2. walaupun D80 boleh dikatakan success dalam penjualannya, D90 menghangatkan lagi dunia DSLR dengan menggantikan Nikon D80. kire D90 ni update D80 la senang cite,hehehe...Nikon D90 membolehkan pengguna merakam video untuk detik2 yang tidak dapat dilupakan. Dengan kuasa CMOS sensor yang baru serta aplikasi2 yang dinaiktarafkan,Nikon D90 adalah pesaing yang agak power la dalam pentas dunia DSLR ni.

Antara ciri2 Nikon D90 ni adalah :
  • 12.9 megapixel DX-format CMOS sensor
  • 3.0-inch 920,000 pixel (VGA x 3 colors) TFT-LCD
  • Live View dengan contrast-detect AF, face detection
  • Image sensor cleaning
  • Mod movie
  • IS0 200-3200
  • 4.5fps (frames per second)
  • Enjin pemprosessan imej EXPEED

harga Nikon D90 ni area RM 4,250 (AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR) dan RM 3,250 tanpa lensa. Nikon D90 is my dream, what yours???? kongsi2 la ngan aku,hehe...

p/s : bulan 1 2011 insyaAllah aku start jadi cekgu. hmm...D90 ni 2bulan gaji aku t woo...bile la dapat rembat camera ni...

No comments:

Post a Comment